Automobily

S Octavií 1 jezdili již naši rodiče. Slušné ojetiny jsou k mání dodnes

Čtenáři mladších ročníků si na Octavii první generace pamatují z dob, kdy chodili do školy. Tehdy byla nová a rodiče se dmuli pýchou, když ní mohli brázdit silnice. Je to k nevíře, že již uběhlo čtvrt století a z jedničkové Oktávky se stává dědeček automobil. Přesto jich na cestách vídáme stále poměrně dost, i když už není tak oblíbeným předmětem tuningu. Přitom byly doby, kdy šel sportovní podvozek Octavia 1 na dračku!

Jedničková Octavia znamenala pro automobilku mnoho. Potřebovala zabojovat na mezinárodních trzích. Oficiální premiéra pro odbornou veřejnost proběhla na dnešní poměry tak trochu netradičně. Představenstvo automobilky si totiž 4. dubna 1996 pozvalo do nově otevřené montážní haly členy poroty soutěže Evropské auto roku.

Za design je zodpovědné oddělení vývoje automobilky. Původní italský návrh přepracovali. Velký důraz kladli na bezpečnost. Už v Octavii před modernizací jste mohli mít příplatkové boční airbagy.

První generace Octavie přinesla pro Škodu moderní koncernové technologie: automatickou převodovku, manuální šestikvalt, přeplňování, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, ESP, ASR, EDS, nebo 4×4.

Octavia se těšila a stále těší vysoké popularitě. První generaci se sem-tam utekla i nějaká cena. Například v r1999 získala českou Národní cenu za design, nebo Car of the Year a ve Velké Británii si ji zvolili za nejlepší kombi.

Octavia byla dokonce postavena na prodlouženém rozvoru. Byla určena pro českých politiků. Vyznačovala se širším B-sloupkem.

Pokud po Octavii první generace toužíte, poohlédněte se v autobazarech po dražších kouscích. Nemají tolik nalítáno a pořád jezdí slušně. Přejeme hodně zdaru při hledání správného kousku, který vám bude ještě několik let dělat dobrou službu.

Zanechte komentář.