Kupujete starší Octavii? Přečtěte si, na co si dát pozor

Pohráváte si s myšlenkou na pořízení nejoblíbenější a nejrozšířenější škodovky? Ještě před tím byste se však měli seznámit s nejčastějšími problémy a závadami, které jsou pro Škodu Octavii po ujetí několika set tisíc kilometrů typické. S čím byste měli počítat a na co se připravit?

Je dobrou volbou dieselový motor?

Škoda Octavia s naftovým motorem je populární bazarový artikl – a traduje se, že patří k nejspolehlivějším a nejkvalitnějším ve své třídě. Ovšem zdaleka ne všechny. Autoservis Škoda Autotrio uvádí, že problémový může být především dieselový turbodieselový dvoulitr (2.0 TDI PD), který je velkým žroutem motorového oleje, a navíc u něj dochází k nadměrnému namáhání setrvačníku. Raději se vyhněte také motoru 1.2 TSI, protože u něj hrozí prasklá hlava válců a potíže s rozvodovým řetězem. Servis Škoda Praha však upřesňuje, že v praxi je poruchovost motorů do značné míry závislá na tom, jak řidič s vozem zachází. [caption id="attachment_84" align="aligncenter" width="1024"] 4.1.1[/caption]

Na co ještě si dát pozor?

Autobazary jsou škodovek plné a v podstatě patří mezi nejrozšířenější ojetiny. Což je na škodu, protože s tím souvisí i časté stáčení tachometru. Pro zkušenějšího řidiče však není složité poznat, že vůz očividně najel podstatně více, než uvádí prodejce. Při kontrole starší Octavie s pohonem 4×4 se zaměřte na elektrickou mezinápravovou spojku. U všech vozů pak na výfuk, na kterém si může pochutnávat koroze. Další neduhem bývají závady vnějšího osvětlení, zejména pak u vozidel s nájezdem přes 200 tis. kilometrů. Dále pak stěrače, které se mohou jevit jako příliš tuhé. Zároveň byste se měli smířit s poškrábaným lakem. Octavie přeci jen nepatří k prémiovým vozů, a právě tak je s nimi nakládáno. Přesto všechno jde o poměrně spolehlivé a dobře předvídatelné vozy. Přejeme vám šťastnou ruku při výběru.

Publikováno: 01. 02. 2018

Kategorie: Automobily

Autor: Romana Kozáková