Na D7 se otevřela první čerpací stanice s automatizovanou prodejnou a digitálním avatarem, stojí za ní COOP a ORLEN
Prodejny i čerpací stanice bez obsluhy fungují již několik let. Na čerpací stanici u dálnice D7 v Panenském Týnci se oba koncepty potkávají díky spolupráci sítí COOP a ORLEN. Další novinku představuje digitální avatar, který bude zákazníkům asistovat s nákupem v prodejně. V rámci Ústeckého kraje jde o první plně automatizovanou a bezobslužnou prodejnu potravin a doplňkového zboží v režimu 24/7 a o první realizaci takovéhoto konceptu na čerpací stanici v Česku. Prodejna je stejně jako čerpací stanice v provozu nepřetržitě, tedy sedm dní v týdnu a dvacet čtyři hodin denně.
Na čerpací stanici ORLEN u dálnice D7 v Panenském Týnci vznikla první kombinace samoobslužné čerpací stanice a prodejny COOP s nepřetržitým provozem 24/7 a digitálním asistentem. Novinka využívá nejmodernější technologie a přináší zákazníkům maximální flexibilitu. Spojení COOP, největší domácí maloobchodní sítě, a ORLEN, největší sítě čerpacích stanic v Česku, dává zákazníkům možnost natankovat i nakoupit kdykoli bez obsluhy. Prodejna totiž funguje nepřetržitě a kromě širokého sortimentu potravin a doplňkového zboží je vybavena i automatickým kávovarem a výběrem produktů pod privátní značkou Stop Cafe, kterou zákazníci znají z čerpacích stanic ORLEN.

Pásku startu projektu slavnostně přestřihli (zleva):
• Pavel Březina, předseda představenstva skupiny COOP
• Lukáš Němčík, místopředseda skupiny COOP pro služby
• Agnieszka Bobrukiewicz, členka představenstva skupiny ORLEN Unipetrol zodpovědná za maloobchod v Česku, Maďarsku a na Slovensku a za rozvoj maloobchodního nepalivového segmentu ve skupině ORLEN
• Marek Balawejder, člen představenstva mezinárodní skupiny ORLEN S.A. zodpovědný za divizi Consumer and Products (Spotřebitelé a produkty)
• Rostislav Moravec, ředitel sítě čerpacích stanic ORLEN v Česku
„Pro koncept automatizovaných prodejen 24/7 nacházíme stále nová uplatnění. Naším primárním cílem je využívání technologie v prodejnách v regionech. Zároveň se však ukazuje, že koncept se skvěle hodí také pro turistické lokality, letiště, nemocnice či univerzitní kampusy. Jde obecně o místa, kde zákazníci vyžadují vysokou časovou flexibilitu. Prodejna u čerpací stanice je další skvělou ukázkou možností využití automatizované prodejny. Díky nabídce více než tisíce položek si zákazníci i na relativně malém prostoru obchodu budou moci nakoupit například čerstvé pečivo, mléčné výrobky či uzeniny,“ vysvětluje Lukáš Němčík, místopředseda představenstva skupiny COOP pro služby. Prodejny 24/7 skupiny COOP neustále přibývají. Jenom v minulém měsíci jich COOP otevřel pět a obchod v Panenském Týnci bude v pořadí 94. prodejnou tohoto druhu.
ORLEN na samoobslužné čerpací stanici v Panenském Týnci prodává pohonné hmoty Efecta a Verva a k dispozici je i dobíjecí stojan pro elektromobily. Původní malou prodejnu s omezeným sortimentem ORLEN změnil ve spolupráci se společností COOP na moderní samoobslužný obchod, do kterého zákazníci vstupují přes aplikaci ČSOB DoKapsy, nevyžadující zřízení bankovního účtu. Za zakoupené zboží i pohonné hmoty lze zaplatit kteroukoliv platební kartou.

„V uplynulém roce jsme zvýšili podíl nepalivových produktů a občerstvení v naší síti a tržby z těchto produktů nyní přesahují třicet procent celkových tržeb na čerpacích stanicích,“ říká Agnieszka Bobrukiewicz, členka představenstva skupiny ORLEN Unipetrol, a dodává: „V rámci naší nové strategie se při posilování nepalivového segmentu zaměřujeme na budování externích partnerství…“
Moderní samoobslužné koncepty, jako je právě otevřený na čerpací stanici v Panenském Týnci, jsou ideální pro menší čerpací stanice, které nelze zásadně přestavět a rozšířit. „Podobných lokalit, jako je tato v Panenském Týnci, máme v naší síti několik desítek…“ říká Rostislav Moravec, ředitel sítě čerpacích stanic ORLEN v Česku.
Prodejna COOP na čerpací stanici ORLEN v Panenském Týnci je první svého druhu v České republice a současně první automatizovanou prodejnou COOP v Ústeckém kraji. Další novinkou je digitální prodejní asistentka Míša. „S Míšou si zákazníci mohou buď normálně popovídat nebo využít ke komunikaci obrazovku…“ vysvětluje Miloslav Bartoň, ředitel společnosti Next mind.
„Automatizované prodejny 24/7 představují jednu z největších inovací v maloobchodě…“ uzavírá Lukáš Němčík.
Jak probíhá nákup:
1. Stáhněte si mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB.
2. Zaregistrujte se do aplikace.
3. Pro vstup do obchodu použijte unikátní QR kód.
4. Vezměte si košík a nakupujte.
5. U pokladny naskenujte zboží.
6. Potvrďte nákup a zaplaťte.
7. Pro odchod z prodejny znovu naskenujte QR kód.
Jak je prodejna zabezpečena proti krádežím:
- Každý zákazník je jednoznačně identifikován prostřednictvím bankovní identity.
- Prostor je kompletně pokryt kamerovým systémem.
- Prodejna je napojena na pult centrální ochrany.
Publikováno: 15. 12. 2025
Kategorie: Novinky a trendy